Rosnąca inflacja, niedobór kadry pracowniczej czy brak materiałów – to wszystko wpływa na opóźnienie w uregulowaniu faktur. Prawie 80% firm w ciągu roku boryka się z problemem nieotrzymania należności na czas. Jeśli kontrahent zwleka z płatnościami, to nie czekaj, tylko działaj. W takich sytuacjach sprawdzi się jedynie windykacja. Możesz ją dokonać samodzielnie lub za pomocą firmy windykacyjnej. Który sposób jest lepszy?
Windykacja we własnym zakresie
Każdy właściciel spotykający się z problemem nieuregulowanej faktury chce, jak najszybciej zamknąć temat. Dlatego w pierwszej kolejności decyduje się na wysłanie przypomnienia kontrahentowi. Windykacja w takiej formie to zdecydowanie najłagodniejsza forma egzekwowania swoich własności. Takie rozwiązanie jest dobre, jeśli jako przedsiębiorca nie znasz się na regulacjach prawnych związanych z windykacją oraz, jak dotąd nie wypracowałeś procedur i umiejętności negocjacyjnych.
Chociaż wiele osób, rozpoczynając windykację we własnym zakresie, ma nadzieje na szybkie zakończenie sprawy, to w większości przypadków okazuje się, że jedynym dobrym rozwiązaniem jest zlecenie windykacji profesjonalnej firmie. Wynika to z faktu, że windykacja to trudne zadanie, które wymaga zastosowania odpowiednich narzędzi i technik, które są znane jedynie fachowcom.
Czy warto zlecić windykację firmie windykacyjnej?
Jeśli samodzielne działania windykacyjne nie przyniosą oczekiwanego rezultatu, warto nawiązać współpracę z firmą windykacyjną. Windykacja prowadzona przez zaufanych partnerów ma duże szanse powodzenia, ponieważ doskonale wiedzą, jak odzyskać pieniądze za wykonaną usługę lub wydany towar. Sukces wynika przede wszystkim z wieloetapowych działań, a każdy z osobna jest niezwykle istotny. Dobra firma, dla której windykacja jest chlebem powszednim, zawsze zapoznaje się ze sprawą, zawiera umowę z wierzycielem, próbuje na początku windykacji polubownej, a następnie windykacji sądowej. Jeśli dwie formy windykacji nie skłonią dłużnika do zapłaty, to niestety w sprawę należy zaangażować komornika.