Opony Gripmax Status Allclimate 225/65R17 106V Xl Suv

375,00

Description

Opony Gripmax Status Allclimate 225/65R17 106V Xl Suv

Gripmax – Opony terenowe całoroczne

Opony całoroczne Gripmax SureGrip A/S w rozmiarze 225/65 R17 106V XL

Opony całoroczne Gripmax SureGrip A/S 225/65 R17 mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od warunków drogowych. Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opony? Pierwsza liczba w rozmiarze 225/65 R17 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 225 mm). Wysokość profilu to 65 (liczba jest procentem z szerokości – tutaj 146,25. Średnica tego modelu ma z kolei 17 cali. Indeks nośności modelu Gripmax SureGrip A/S 225/65 R17 to 106, a indeks prędkości V. Za hamowanie na mokrej drodze produkt otrzymał klasę C na etykiecie, C w kategorii oporów toczenia i 72 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony 225/65 R17 najczęściej montowane są w samochodach takich, jak Mazda CX-5 (KF), Honda CR-V (III), Mazda CX-5 (KE), Toyota RAV4 (III FL), Toyota RAV4 (III) czy Mazda CX-5 (KE Facelift). Konstrukcja opon wielosezonowych Gripmax SureGrip A/S 225/65 R17 jest przystosowana do osiągów czy możliwości właśnie takich aut.

Opony do samochodu 4×4 / SUV

SureGrip A/S w rozmiarze 225/65 R17 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4×4 / SUV. Opony 4×4 przeznaczone są do samochodów z napędem na cztery koła, które często poruszają się po bezdrożach (nie mylić z SUV). W związku z tym opony do aut terenowych wyposażone są w agresywny bieżnik o wyraźnych blokach i odporności na zapychanie się błotem, kamieniami czy trawą. Opony terenowe dzielą się na przystosowane do każdego terenu (A/T – all terrain – mniej agresywny bieżnik, także na asfalt), błotnistego (M/T – większa zdolność terenowa, ale dopuszczalna jazda po asfalcie) czy Extrem (rzadziej spotykane, wyłącznie w teren).

Klasa – budżetowa. Alternatywa dla kierowców preferujących spokojny styl jazdy

Opony firmy Gripmax pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej to idealna propozycja dla kierowców, którzy chcą zaoszczędzić na zakupie opon, pokonują małe przebiegi roczne, posiadają samochód o mniejszej mocy lub preferują spokojny styl jazdy. Opony ekonomiczne produkowane są w oparciu o nieco starsze technologie, niż modele ze średniej lub wyższej półki i z tego wynika ich niższa cena. Oferują dobre osiągi na suchej i mokrej nawierzchni oraz panowanie nad samochodem w warunkach zimowych. Do marek klasy ekonomicznej zaliczają się m.in. Gripmax, Neolin, PowerTrac, Laufenn, Dayton, Apollo czy Barum.

Etykieta unijna opon SureGrip A/S 225/65 R17 czyli ocena hałasu, hamowania i spalania

Spalanie paliwa – ocena C Spalanie paliwa to jeden z parametrów zawartych na etykiecie dołączonej do każdej opony sprzedawanej na terenie Unii Europejskiej. Dzięki tym danym, kierowca może zobaczyć, który z modeli jest bardziej ekonomiczny w eksploatacji i na tej podstawie podjąć decyzję o zakupie. Oszczędność paliwa jest określana w zakresie od A do G na kolorowej skali mieszczącej się w lewym górnym rogu etykiety. Litera A i kolor zielony oznaczają największą oszczędność paliwa, a litera G i kolor czerwony – najmniejszą. Taką samą ocenę – „C” na etykiecie unijnej w kategorii „spalanie paliwa” uzyskało jeszcze 9 innych produktów spełniających kryteria – opony SureGrip A/S (model) oraz 17 cali (średnica). Hamowanie na mokrym – ocena C Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka. Hałas na zewnątrz – 72 dB Symbol trzech fal dźwiękowych umieszczonych na etykiecie unijnej dołączonej do opon określa hałas zewnętrzny generowany przez oponę podczas jazdy To parametr wpływający na komfort jazdy, dlatego warto zwrócić na niego uwagę wybierając ogumienie. Jedna fala oznacza niski poziom głośności, podczas gdy trzy fale – największy. Poziom głośności oblicza się na podstawie skali logarytmicznej, co oznacza, że opona z trzema falami jest aż czterokrotnie głośniejsza od modelu zaklasyfikowanego jedną falą. Wynik „72 dB” na etykiecie unijnej w kategorii „hałas zewnętrzny” uzyskało jeszcze 51 innych produktów spełniających kryteria – opony całoroczne (sezon), 17 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).

Firma Gripmax

Gripmax to marka zaliczana do klasy ekonomicznej, która dostarcza kierowcom na całym świecie opony przeznaczone głównie do SUV-ów i aut terenowych. Ze względu na zoptymalizowaną rzeźbę bieżnika i solidne wykonanie, opony te cenione są przez użytkowników, którzy chcą bezpieczne korzystać z auta podczas różnych warunków pogodowych, jednocześnie nie przepłacając. Kierowcy szukający niezawodnych opon ekonomicznych w rozsądnej cenie, zwracają także uwagę na gwarancję – Gripmax udziela jej na 2 lata (licząc od daty zakupu).

Jak sprawdza się kierunkowa rzeźba bieżnika w oponie Gripmax SureGrip A/S 225/65 R17 106V? Poznaj jej wady i zalety

Model SureGrip A/S (Gripmax) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Bieżnik kierunkowy charakteryzuje się kształtem rowków przypominającym litery „V” lub „U”. Tego typu opony bardzo dobrze odprowadzają wodę i błoto pośniegowe, dlatego są często polecane na mokrą nawierzchnię i sezon zimowy. Badania dowodzą, że opony kierunkowe mają o 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu z innymi typami bieżnika. Do zalet opon kierunkowych należą także wysoka stabilność podczas jazdy na wprost i atrakcyjny wygląd. Opony kierunkowe są projektowane w oparciu o zaawansowane symulacje komputerowe.

Oznaczenia 106V oraz XL

Napisy „106” oraz „V” umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 950 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.

Opony całoroczne

Gripmax SureGrip A/S 225/65 R17 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne najlepiej sprawdzają się w umiarkowanych warunkach pogodowych ze względu na zastosowanie specjalnej mieszanki przystosowanej do zimowej i letniej pogody. Ich bieżnik łączy zalety bieżnika letniego i zimowego, dlatego dobrze dostosowuje się do różnych warunków. Wielosezonowe modele to kompromis między oponom dedykowanym na poszczególne sezony, dlatego są szczególnie polecane kierowcom miejskich aut, którzy pokonują niewielkie przebiegi i podróżują głównie na terenie aglomeracji.

Gwarancja na opony SureGrip A/S

Zastanawiasz się nad reklamowaniem uszkodzonej opony? To dobry pomysł w przypadku wykrycia wady fabrycznej ogumienia. Musisz przy tym pamiętać, że opony to produkt, który ulega naturalnemu zużyciu, dlatego im szybciej zgłosisz sprzedawcy wystąpienie usterki, tym większa szansa na pozytywne i sprawne rozstrzygnięcie sprawy. Okresy gwarancyjne mogą się różnić w zależności od wytycznych producenta. W przypadku opon klasy budżetowej Gripmax, firma udziela pełnej gwarancji na okres 2 lat od daty zakupu.

Opinie kierowców rozmiaru 225/65 R17 o oponach Gripmax SureGrip A/S

Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.

mercedes gla 45 amg cena, honda civic 2004, seat leon 3 1.4 tsi, kjs, wtórnik tablic rejestracyjnych, honda trafo, mazda 3 1.6 diesel opinie, ograniczenia w ruchu, czym diagnozować forda, dozwolona prędkość, audi r8 v10, suzuki across cena, peugeot 3008 i opinie, volvo v40 1.6 benzyna, opinie opel vectra c, skutery wroclaw, auto centrum dane techniczne, cult style, uszczelka pod głowicą skoda fabia 1.4 mpi objawy, toyota rav 4 2005

yyyyy