Radar RLT-71 225/70 R15 112/110 R C WSW

356,00

Opis

Radar RLT-71 225/70 R15 112/110 R C WSW

Radar – Opony dostawcze letnie

Opony letnie Radar RLT-71 w rozmiarze 225/70 R15 112/110R C, WSW

Opony letnie Radar RLT-71 w prezentowanym przykładzie dostępne są w rozmiarze 225/70 R15. Ich indeks prędkości wynosi R – informuje on o maksymalnej dopuszczalnej prędkości, z jaką można się na nich poruszać – w tym przypadku jest to 170 km/h. Z kolei indeks nośności modelu Radar RLT-71 225/70 R15 ma wartość 112/110. Jest to maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać opona podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną prędkością. W omawianych oponach indeks nośności 112/110 przekłada się na 1120/1060 kg. Samo oznaczenie rozmiaru 225/70 R15 należy odczytywać następująco: pierwsza wartość to szerokość opony w milimetrach (tutaj 225 mm), druga to wysokość profilu podawana jako procent z szerokości (w tym przypadku 157,50), litera to typ konstrukcji opony (radialna lub diagonalna), a trzecia liczba to średnica felgi, na jakiej należy zamontować dany model (tutaj 15 cali). W przypadku rozmiaru 225/70 R15 omawianego modelu etykieta prezentuje się następująco: C za opory toczenia, A za hamowanie na mokrej nawierzchni i wartość 72 dB emitowanego hałasu zewnętrznego. Opony Radar RLT-71 225/70 R15 montowane są w samochodach typu Peugeot 307, Seat Altea, Honda CR-V, Peugeot 207, Alfa Romeo 147 itd.

Opona do pojazdu dostawczego

RLT-71 w rozmiarze 225/70 R15 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie dostawcze. Opony dostawcze przeznaczone są do samochodów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony. Bardzo często opony tego typu oznaczone są symbolem „C” (ang. cargo). W przypadku opon dostawczych mamy do czynienia z dwoma indeksami nośności (np. 113/111, gdzie pierwszy charakteryzuje oponę zamontowaną na bliźniaku, a drugi oponę na pojedynczej feldze). Opony dostawcze charakteryzują wysoką odpornością na obciążenia, uszkodzenia i zużycie oraz zapewniają stabilność samochodu w zróżnicowanych warunkach drogowych.

Klasa – budżetowa. Alternatywa dla kierowców preferujących spokojny styl jazdy

Opony firmy Radar pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej, zwanej także budżetową, dostępne są w najniższych cenach na rynku. Najczęściej kupują je kierowcy poszukujący oszczędności, jeżdżący mało, o bardzo spokojnym stylu jazdy czy posiadacze najmniejszych i najsłabszych samochodów. Producenci opon klasy ekonomicznej najczęściej decydują się na zastosowanie klasycznych, stosunkowo uniwersalnych rzeźb bieżnika i technologii ze starszych opon premium (sprzed kilku lat). Popularne marki ekonomiczne to: Radar, Imperial, Achilles, Dębica, Riken, Premiorri czy Apollo.

Etykieta unijna opon RLT-71 225/70 R15 czyli ocena spalania, hamowania i hałasu

Spalanie paliwa – ocena C Informacja o spalaniu paliwa zawarta na unijnej etykiecie dołączonej do opony jest ważna dla wszystkich, którym zależy na ekonomicznej jeździe, a także ochronie środowiska. To prosta zależność – im niższe opory toczenia, tym samochód spala mniej paliwa, a tym samym emituje do atmosfery mniejszą ilość szkodliwych spalin. Dane dotyczące spalania przedstawiane są za pomocą piktogramu i zakresu klas od A do G, gdzie klasa A oznacza największą ekonomiczność paliwową, a G – najmniejszą. Taką samą ocenę – „C” na etykiecie unijnej w kategorii „spalanie paliwa” uzyskały jeszcze 4 inne produkty spełniające kryteria – opony RLT-71 (model) oraz 15 cali (średnica). Hamowanie na mokrym – ocena A Skala od A do G umieszczona po prawej stronie unijnej etykiety na opony, określa długość hamowania na mokrej nawierzchni. To niezwykle ważny parametr decydujący o bezpieczeństwie, dlatego wielu kierowców wybierających ogumienie do swojego auta, zwraca na niego szczególną uwagę. Litera A oznacza najkrótszą drogę hamowania, a F najdłuższą (klas D i G nie stosuje się przy oponach do samochodów osobowych). Różnica drogi hamowania pomiędzy poszczególnymi klasami wynosi ok. 3 metrów, co oznacza, że opony z oznaczeniem A zatrzymają się przy tej samej prędkości o 18 metrów szybciej niż te klasy F. Identyczną notę – „A” na etykiecie unijnej w kategorii „przyczepność na mokrej nawierzchni” uzyskały jeszcze 2 inne produkty spełniające wytyczne – opony Radar (producent), letnie (sezon) oraz 225/70 R15 (rozmiar). Hałas na zewnątrz – 72 dB Duży poziom hałasu generowanego przez oponę pogarsza komfort jazdy. Trzystopniowe oznaczenie informuje, czy dany model zalicza się do cichych, standardowych czy głośnych opon. Dodatkowo podaje się również głośność wyrażona w decybelach (dB). Wynik „72 dB” na etykiecie unijnej w kategorii „hałas zewnętrzny” uzyskało jeszcze 30 innych produktów spełniających kryteria – opony 225/70 R15 (rozmiar) oraz letnie (sezon).

Firma Radar

Radar to singapurski producent zajmujący się wytwarzaniem opon od 2006 roku. Marka należy do koncernu Omni United, który jest też właścicielem takich brandów jak Achilles, Roadlux czy Patriot. Kierowcy cenią opony Radar ze względu na bezpieczeństwo prowadzenia, korzystną cenę i zoptymalizowany komfort jazdy. Ogumienie Radar, które przeznaczone jest do aut osobowych, aut dostawczych, pojazdów przemysłowych i rolniczych, powstaje w zakładach Omni United rozlokowanych w Chinach, Indiach, Indonezji i na Sri Lance.

Jak sprawdza się symetryczna rzeźba bieżnika w oponie Radar RLT-71 225/70 R15 112/110 R? Poznaj jej wady i zalety

Model RLT-71 (Radar) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. W oponach z bieżnikiem symetrycznym jego dwie połowy stanowią swoje lustrzane odbicie, a opona pracuje w taki sam sposób niezależnie od sposobu montażu czy kierunku jazdy. Bieżnik symetryczny przekłada się na dość przeciętne osiągi przy wyższych prędkościach i na mokrej drodze, dlatego w oponach osobowych praktycznie się go nie stosuje (jedynie w starszych modelach). Opony osobowe z bieżnikiem symetrycznym są stosunkowo tanie. Tego typu rzeźbę można spotkać w modelach zaprojektowanych z myślą o samochodach dostawczych lub ciężarowych.

Oznaczenia 112/110R, C oraz WSW

Napisy „112/110” oraz „R” umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1120/1060 kg) oraz prędkości (do 170 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. C – ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie WSW – ang. White SideWall. Oznacza oponę z białym szerokim pasem na boku.

Opony letnie

Radar RLT-71 225/70 R15 należy do grupy opon letnich. Opony letnie gwarantują najlepsze osiągi w warunkach typowych dla tego sezonu w Polsce. Powinno się je montować, gdy temperatura na zewnątrz jest wyższa niż 7°C, ponieważ tylko wtedy posiadają pełnię właściwości trakcyjnych i oferują najlepsze bezpieczeństwo jazdy. Producenci stosują w nich różne rzeźby bieżnika – kierunkowy, symetryczny i asymetryczny zależnie od roli danego modelu i jego przeznaczenia. Opony letnie przy ich prawidłowym stosowaniu są trwalsze od modeli uniwersalnych użytkowanych przez cały rok.

Gwarancja na opony RLT-71

Gwarancja na opony Radar obowiązuje przez 2 lata od daty zakupu, co oznacza, że w tym czasie można zgłosić wszelkie wady produkcyjne ogumienia. Na uznanie reklamacji można liczyć w przypadku usterek związanych z konstrukcją opony, użytymi materiałami, a także jakością wykonania. Jeżeli kupujący opony nie ma pewności co do sposobu powstania wady, warto poradzić się specjalisty z serwisu ogumienia. Pomoże on w określeniu powstania usterki, a także pomoże w złożeniu reklamacji i dochodzeniu swoich praw przed producentem.

Opinie kierowców rozmiaru 225/70 R15 o oponach Radar RLT-71

Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.

pola w dowodzie rejestracyjnym, bmwx4, tunel pod świną mapa, gls mercedes 2019, testynaprawojazdy, otoomto, citroen c4 lpg

yyyyy